16 януари 2016

Тиганици

Изваждам от архива тефтера,  в който преди много, много време съм си записвала сполучливи рецепти .... Приятно е когато си припомням тези позабравени вкусотийки :)

Тиганиците са една бърза за приготвяне закуска, стига да сте се снабдили с продуктите. Всъщност, получават се по-плътни бухтички със сирене, а комбинацията с пудра захар или сладко дават много хубав вкус!


Необходими са ви: 1чч настъргано/натрошено на дребно сирене, 4 яйца, 1чч брашно
олио за пържене, пудра захар за поръсване

Сиренето се намачква с дървена лъжица докато се получи гладка смес. При непрекъснато разбъркване, към нея се прибавят последователно жълтъците /един по един/, на части брашното и разбитите на твърд сняг белтъци.


От получената смес се сипва по една супена лъжица в тиган със сгорещеното олио. 



Тиганиците се пържат от двете страни до златисто, отцеждат се от мазнината върху кухненска хартия. Поднасят се поръсени с пудра захар, мед или сладко. 
На мен ми се получиха 15 броя, но това зависи от големината им.


При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

2 коментара:

  1. Ох и аз така с умиление си разгръщам старите тефтери. Тогава наистина записвахме качествените рецепти, споделени от приятелки и близки. Повечето са с имена на мама, на баба, на леля, на комшийката:))) Чудесна рецепта, Маги! Днес ги споделяме в блоговете, с по-голяма аудитория и така достигат до повече хора. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си Кате, трудното е че по "онова" време имаше други продукти, с различни грамажи...сега почти на ново съчиняваме :) А колко страници съм изписала в моят първи готварски тефтер!
      Благодаря ти, прегръдки от мен с пожелания за топла и уютна неделя!

      Изтриване