19 октомври 2014

Пиле "под прикритие"


По случай личният ми празник приготвих това ястие - любителите на пилешко месо ще останат доволни ;) И понеже съм родена през есента, винаги за този празник сервирам за салата към ракията бърза туршия. Този път предложих към бирата/виното и пилешки дробчета:


И както се казва в такива случаи - яли, пили и се веселили......


Ето продуктите за рецептата:

1 пиле, с тегло около 1,700 кг
3 глави лук
5-6 големи пресни печурки
майорана
чер пипер, млян
мащерка
розмарин

200мл сметана
200мл вода
100гр топено сирене
щипка сол


Нарежете пилето на порции, осолете ги и подредете в намаслена тава. Върху тях подредете шайбите лук и гъби. Поръсете с подправките. 


Топеното сирене смесете със сметаната и водата, посолете леко. Залейте пилешкото със соса, поръсете с малко олио и покрийте тавата с фолио. Печете на 200С около 2 часа, а след това още десет минутки без фолио, за да се зачерви. 


Не се изненадвайте че няма да имате бял сос след като е сготвено ястието - пилето поема сметаната при задушаването му. А какво  ще добавите за гарнитура към него, решавате вие - моята беше от варен зрял боб, домашна лютеница и кисели краставички :) 


При копиране на материали от блога, моля посочвайте източник!

8 коментара:

  1. Прекрасно...и бъди жива,здрава и щастлива,Маги!
    Рецептата си я бива...,записвам за бъдещи поводи!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря Миленче, надявам се да ти допадне рецептата, която се оказа от лесните за приготвяне!
      Поздрави, Маги :)

      Изтриване
  2. Честит празник, Маги!
    Чудесно пиле, и на мен много ми допада. И така, с гарнитурката, просто няма какво да се добави.
    Освен може би едно "Наздраве!" :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, какво ми остава освен и да кажа и аз Наздраве :) Ако ти е харесала рецептата, използвай я с удоволствие, и заповядай отново в моето кулинарно кътче!
      Поздрави, Маги :)

      Изтриване
  3. Честит празник, Маги, да си жива и здрава! Гощавката е страхотна! Поздрав и Наздраве, за твое здраве!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Както винаги си много мила Кате, благодаря ти!!! Сърдечни прегръдки от мен :)

      Изтриване
  4. Маги, Благодаря за апетитната рецепта,много обичам ястия със сметана,отива в любими,чудесно се е получило с гарнитурката.Позравления!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сузи, извинявай за късния отговор. Вкусно става пиленцето, а гарнитурата е типично зимна - направо класическа :) Благодаря ти!
      Усмихнат ден от мен!

      Изтриване